TJÄNSTER

WEBBUTVECKLING

Trots att "webben" funnits med ett tag har den aldrig varit viktigare än nu. Varje dag använder vi olika webbapplikationer för att underlätta i våra liv. Det kan vara allt ifrån att boka flygbiljetter eller skicka ett kontrakt för digital signering.

Det största som skiljer webbapplikationer från mobilappar är att användaren inte behöver ladda ner någon app. Den körs helt enkelt direkt i webbläsaren och kan användas av både mobila enheter och datorer.

En annan fördel är att uppdateringar kan göras snabbt. Man behöver ingen tredje parts godkännande för att uppdatera sin webbapplikation.

Webbapplikationer är något som vi på Third Act bygger dagligen och vi är spända på att höra om er idé.

KONTAKT

VÅR PROCESS

01
det första mötet

Allt börjar med ett hej. Vi tar ett digitalt möte där ni får presentera er idé. Inga frågor är för enkla eller för komplicerade, och många kunder går därifrån med värdefulla insikter.

02
KRAVSPECIFIKATION / WORKSHOP

Om vi klickar så går vi vidare med att djupdyka i kravspecifikationen för ert projekt. Ett utmärkt sätt att göra det är att tillsammans köra en workshop där vi

03
Pris & tidsestimering

När vi vet vad som ska byggas kan vi ge er en indikation över pris och tidsplan. Vi gör väldigt sällan projekt till fast pris, vi tror det är dåligt för båda parter och skapar sällan det bästa slutresultatet.

04
Design & användarupplevelse

Dags att borra ner sig i anvädarupplevelsen som är så viktig. Vi skapar wireframes (som ett skelett för er applikation) och hittar vägen till den bästa anvädarupplevelsen. Därefter är det dags att sätta färg och form på allt, för visst är det härligt när det är riktigt snyggt?

05
Utveckling

Då var det dags att knacka kod och omvandla skisser till verklighet. Vi lägger stor vikt vid att koden ska hålla hög kvalité och vara skalbar.

06
Testning

Nu har saker börjat materialiserats och det är dags att börja testa delar eller hela systemet. Det är en helt naturligt process i mjukvaruutveckling att stöta på buggar som måste lösas. Ni kanske har sett Space X skicka upp raketer som smäller ?
 - Ja, det är faktiskt buggar (på lite högre nivå såklart).

07
Lansering

Det alla längtat efter. Dags att lansera och låta er app möta världen. Vi hjälper er i alla steg.

08
Support & vidareutveckling

Let's face it. Alla tekniska projekt kommer få problem förr eller senare. Då är det skönt med ett supportavtal där ni som kund kan känna er trygga att någon svarar i telefon och hjälper till när det behövs. Vill ni vidareutveckla projektet? Inga problem - vi hittar ett upplägg som passar.

Third Act är precis det vi som ett bolag i en traditionell bransch behöver, någon som ifrågasätter och tänker nytt. Nya vinklar, ny design och en bra och stabil struktur. Jag gillar väldigt mycket att de har alla delar av utvecklingen, allt från UX till backend. Det skadar inte heller att det är ett härligt gäng som går att kommunicera med.

Emil Carlberg - oaks

VANLIGA FRÅGOR

Hur går processen till från idé till lansering?

Du hittar processen under:
tjänster -> app/webbutveckling

Vad är en genomsnittlig tidslinje för utveckling av en app?

Detta varierar självklart beroende på projektet. Men för att ge en fingervisning:

Litet projekt/MVP: 3 mån
Mellan projekt: 6 mån
Stort projekt: 12 mån+

Erbjuder ni fast pris eller timdebitering för projekt?

Vi erbjuder väldigt sällan fast pris. Vi tror inte det är en bra modell för någon av parterna. Det tar bort all flexibiletet som gör ett projekt så bra som det kan bli. Men tveka inte att höra av er ändå - det finns undantag!

Vilken typ av support erbjuder ni efter projektets lansering?

Efter lansering så tecknar vi ett supportavtal där ni kan känna er trygga med att vi finns tillgängliga om något skulle gå snett.

Hur lång erfarenhet har ert team inom app- och webbutveckling?

Third Act har levererat projekt sedan 2018.

Vilka teknologier och plattformar specialiserar ni er på?

Vi vill alltid basera teknikvalet på uppgiften som ska lösas. Men om vi får välja favoriter så är det:

Cloud: Microsoft Azure
Backend: Rust
App: Flutter
Webb: Angular
Design: Figma

Hur kan ni hjälpa oss att skala upp vår app i framtiden?

Självklart. Faktum är att vi alltid bygger med skalbarhet in mind från första raden kod. Vi vill ge våra kunder de bästa möjligheterna för att lyckas.

Hur beräknar ni kostnaden för ett projekt?

Projektets kostnad beräknas på antalet konsulttimmar som krävs. I de flesta projekten så behöver man ett team som har en kombination av olika kompetenser, tex projektledning, design, apputveckling, backendutveckling.